Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

Kwiecień - to miesiąc w którym m.in. dowiadujemy się jak dbać o naszą planetę Ziemia, środowisko, zwierzęta i rośliny.

Co nasz czeka w miesiącu Kwietniu?

Tydzień I: Zwierzęta na wsi
Tydzień II: Dbamy o przyrodę
Tydzień III:  Polska moja Ojczyzna
Tydzień IV: Puk, puk to ja sztuka?

Tydzień V: W świecie zwierząt.

Umiejętności dziecka:


-bawi się zgodnie z innymi

-ma dobra orientację w otoczeniu

-jest sprawne

-bawi się zgodnie z innymi przestrzegając zasad

-sprawnie wykonuje zadania ruchowe

-koloruje wg wzoru

-słucha poleceń nauczyciela

-lepi z masy solnej

-jest odporne emocjonalnie i godzi się z przegraną

-bawi się zgodnie z innymi

-koloruje pastelami olejnymi

-dzieli wyrazy na sylaby

-mówi wiersz z pamięci

-słucha opowiadania

-wypowiada się na forum grupy

-ilustruje piosenkę ruchem

-rysuje po śladzie

-bawi się bezpiecznie w ogrodzie przedszkolnym

-układa jajeczka wg podanego rytmu  

-słucha uważnie bajeczki

-potrafi wypowiedzieć się na jej temat

-bawi się z innymi i sprząta po skończonej zabawie

-znajduje podwójne znaczenie słów

-układa z figur geometrycznych

-odpowiada na pytania

-przelicza liczebnikami głównymi

-jest aktywne w czasie zajęć

-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw

-wycina wg własnego pomysłu

-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie wycinania

-bawi się zgodnie z innymi

-sprząta po skończonej zabawie

-uzupełnia rysunek

-jest sprawne manualnie

-słucha poleceń nauczyciela

-samodzielnie projektuje pracę plastyczną i samodzielnie ja wykonuje

-ma dobra orientację w przestrzeni

-mówi chętnie na forum grupy o swoich emocjach

-szanuje prawa innych w zabawie

-jest spostrzegawcze

-słucha poleceń nauczyciela

-słucha wiersza z uwagą

-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi

-kląska językiem- ćwicząc język

-dobiera w pary zwierzęta 

-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi

-współdziała w czasie zabawy z innymi

-zna zwierzęta, które dają mleko

-maluje obrazek wg kodu

-jest sprawne ruchowo, zwinne i szybki

-poprawnie wykonuje zadania ruchowe

-zna przetwory z mleka

-odgaduje zagadki smakowe

-potrafi wymienić produkty odzwierzęce

-potrafi wykonać koralik z wełny

-współdziała z innymi w zabawie

-poprawnie wykonuje ćwiczenia

-słucha fragmentu wiersza

-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt

-rytmicznie wypowiada tekst

-układa rymy do podanych wyrazów

-nazywa mieszkańców zagrody 

-potrafi przyjąć bezpieczna pozycje w kontakcie  z psem

-rozpoznaje ptaki domowe i naśladuje wydawane przez nie głosy

-łączy w pary i koloruje

-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej 

-wybiera rodzaj zabawy zgodnie z zainteresowaniami

-bawi się zgodnie z innymi

-prawidłowo wypowiada zgłoski

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną

-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je

- wie jak należy segregować śmieci i dbać o przyrodę

- zna zwierzęta egzotyczne 

- realizuje zadania wynikające z projektu Zabawa Sztuką