Kwiecień - to miesiąc w którym m.in. dowiadujemy się jak dbać o naszą planetę Ziemia, środowisko, zwierzęta i rośliny.
2024-04-09
Co nasz czeka w miesiącu Kwietniu?
Tydzień I: Zwierzęta na wsi
Tydzień II: Dbamy o przyrodę
Tydzień III: Polska moja Ojczyzna
Tydzień IV: Puk, puk to ja sztuka?
Tydzień V: W świecie zwierząt.
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi
-ma dobra orientację w otoczeniu
-jest sprawne
-bawi się zgodnie z innymi przestrzegając zasad
-sprawnie wykonuje zadania ruchowe
-koloruje wg wzoru
-słucha poleceń nauczyciela
-lepi z masy solnej
-jest odporne emocjonalnie i godzi się z przegraną
-bawi się zgodnie z innymi
-koloruje pastelami olejnymi
-dzieli wyrazy na sylaby
-mówi wiersz z pamięci
-słucha opowiadania
-wypowiada się na forum grupy
-ilustruje piosenkę ruchem
-rysuje po śladzie
-bawi się bezpiecznie w ogrodzie przedszkolnym
-układa jajeczka wg podanego rytmu
-słucha uważnie bajeczki
-potrafi wypowiedzieć się na jej temat
-bawi się z innymi i sprząta po skończonej zabawie
-znajduje podwójne znaczenie słów
-układa z figur geometrycznych
-odpowiada na pytania
-przelicza liczebnikami głównymi
-jest aktywne w czasie zajęć
-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw
-wycina wg własnego pomysłu
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie wycinania
-bawi się zgodnie z innymi
-sprząta po skończonej zabawie
-uzupełnia rysunek
-jest sprawne manualnie
-słucha poleceń nauczyciela
-samodzielnie projektuje pracę plastyczną i samodzielnie ja wykonuje
-ma dobra orientację w przestrzeni
-mówi chętnie na forum grupy o swoich emocjach
-szanuje prawa innych w zabawie
-jest spostrzegawcze
-słucha poleceń nauczyciela
-słucha wiersza z uwagą
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi
-kląska językiem- ćwicząc język
-dobiera w pary zwierzęta
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi
-współdziała w czasie zabawy z innymi
-zna zwierzęta, które dają mleko
-maluje obrazek wg kodu
-jest sprawne ruchowo, zwinne i szybki
-poprawnie wykonuje zadania ruchowe
-zna przetwory z mleka
-odgaduje zagadki smakowe
-potrafi wymienić produkty odzwierzęce
-potrafi wykonać koralik z wełny
-współdziała z innymi w zabawie
-poprawnie wykonuje ćwiczenia
-słucha fragmentu wiersza
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-rytmicznie wypowiada tekst
-układa rymy do podanych wyrazów
-nazywa mieszkańców zagrody
-potrafi przyjąć bezpieczna pozycje w kontakcie z psem
-rozpoznaje ptaki domowe i naśladuje wydawane przez nie głosy
-łączy w pary i koloruje
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-wybiera rodzaj zabawy zgodnie z zainteresowaniami
-bawi się zgodnie z innymi
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je
- wie jak należy segregować śmieci i dbać o przyrodę
- zna zwierzęta egzotyczne
- realizuje zadania wynikające z projektu Zabawa Sztuką