Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

Grudzień

 

Tematyka cykliczna:

1. Zabawy w teatr.

2. Kulinarne ciekawostki.

3.Magia świąt

4. Święta tuż, tuż.

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

‒ dostrzega potrzebę ruchu na świeżym powietrzu, uczestniczy w zabawach ruchowych na powietrzu 
- prawidłowo rzuca i łapie piłkę

‒ doskonali motorykę małą, wycina po linii

‒ rysuje wzory na kartce, składa kartkę w harmonijkę

‒ rozwija umiejętności grafomotoryczne

‒ rozpoznaje i nazywa emocje swoje i innych, zwraca się do innych w uprzejmy sposób, radzi sobie z emocjami w sytuacji rywalizacji

‒ rozpoznaje, nazywa i wyraża swoje odczucia związane z oglądanym przedstawieniem

‒ poszukuje właściwych strategii rozwiązywania trudnych sytuacji

‒ wie, jak należy zachować się w teatrze, ocenia zachowanie bohaterów scenki

‒ słucha uważnie, obdarza nauczyciela i inne dzieci uwagą

‒ prezentuje swoje pomysły na rozwiązanie sytuacji konfliktowych

‒ współtworzy mapę myśli

‒ poprawnie formułuje wypowiedzi słowne, prezentuje swoje rozumienie tekstu

‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów, tworzy liczbę mnogą rzeczowników poprzez dodanie litery „y” i „i” do nazwy obrazka, wskazuje miejsce głoski „y” w schemacie głoskowym wyrazu

‒ odróżnia fikcję od rzeczywistości

‒ interesuje się czytaniem, zna litery „y”, „Y”, czyta krótkie teksty wyrazowo-obrazkowe, rozwiązuje rebusy, czyta sylaby, wyrazy z poznanych liter

‒ recytuje i układa wierszyki, z uwagą i skupieniem opowiada, co przedstawia ilustracja, odpowiada na pytania do ilustracji

‒ układa historyjkę obrazkową, ustala kolejność chronologiczną wydarzeń

‒ rozwiązuje zagadki, wymienia nazwy zwierząt

‒ prawidłowo reaguje na dźwięki, reaguje na zmiany tempa i czas trwania dźwięków, rozpoznaje dźwięki z otoczenia i je odtwarza, rozwija poczucie rytmu, odtwarza sekwencje dźwiękowe

‒ wykazuje zainteresowanie zabawami plastycznymi, eksperymentuje z materiałem plastycznym, konstruuje maskę według swojego pomysłu

‒ określa kierunki i miejsca na kartce

‒ ćwiczy małą motorykę, rysuje po śladzie, dorysowuje drugą połową symetrycznego obrazka, kreśli literę „y”

‒ stosuje poprawnie znaki „+”, „=” w zadaniach, przyporządkowuje działania do ilustracji

‒ przekształca przedmiot według własnego pomysłu, nadaje nowe znaczenie przedmiotowi użytkowemu

 ‒ rozumie określenia „mniej niż…”, „więcej niż…”

‒ określa położenie osób i przedmiotów w przestrzeni, wskazuje rękę lewą i prawą

‒ przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, porównuje ich liczebność, wykonuje dodawanie, rozpoznaje cyfry od 1 do 7, posługuje się liczebnikami porządkowymi, przelicza w zakresie 7, dodaje i odejmuje w zakresie, układa samodzielnie proste zadania tekstowe, wykonuje dodawanie w czasie zabawy, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego

‒ zna zawody związane z teatrem, wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód

‒ odpowiednio zachowuje się przy stole i zgodnie z etykietą spożywa posiłek, nakrywa do stołu, właściwie rozkłada zastawę i sztućce

‒ zna nazwy i wygląd przyborów kuchennych

‒ mówi o swoich upodobaniach żywieniowych, o zwyczajach żywieniowych swojej rodziny

‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyszczególnia głoski w nagłosie, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów

‒ zna nazwy mlecznych przetworów i wie, jakie jest ich znaczenie w codziennej diecie

‒ w sposób zrozumiały dla innych wypowiada się na temat własnych obserwacji, doskonali aparat mowy

‒ doskonali pamięć wzrokową

‒ zna nazwy części ciała i je wskazuje

‒ obserwuje proces przygotowania twarogu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami

‒ wykazuje zainteresowanie czytaniem, podkreśla wyrazy zaczynające się głoską „r” , odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter, czyta sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoską „r”

‒ radzi sobie z emocjami przeżywanymi w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa

‒ jest zainteresowane czytaniem jako czynnością dającą przyjemność, dostarczającą emocji

‒ uwrażliwia się na potrzeby innych, ulega świątecznemu nastrojowi

‒ rozumie przesłanie świąt jako dawanie dobra, pomaganie potrzebującym

‒ rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt zimą

‒ czerpie radość z zabaw na śniegu

‒ odczuwa przynależność do rodziny i grupy przedszkolnej

‒ opowiada o przygotowaniach do świąt i zwyczajach świątecznych w swoim domu, zna polskie tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe

‒ zna swoje imię, nazwisko i adres

‒ współpracuje z rówieśnikami podczas zabawy, jest radosne i zaangażowane w wykonanie zadania

 ‒ respektuje zasady właściwego i bezpiecznego korzystania z sanek

‒ wie, że swoim działaniem sprawi radość innym, rozumie znaczenie pojęcia ,,koleżeński”

‒ wie, jak ważne jest dbanie o czystość w swoim otoczeniu

‒ dzieli się spostrzeżeniami na temat konieczności pomagania innym ludziom

‒ tworzy kartkę świąteczną w szczytnym celu

‒ komunikuje się z dziećmi i dorosłymi

‒ wykazuje się kreatywnością i starannością podczas pracy plastycznej

‒ wciela się w rolę

‒ buduje dłuższe wypowiedzi, usprawnia narządy artykulacyjne

‒ dokonuje syntezy słuchowej wyrazów, rozwija słuch fonematyczny, dzieląc słowa na sylaby

‒ poprawnie formułuje życzenia, zwraca uwagę na treść

‒ ćwiczy pamięć i koncentrację

‒ rozpoznaje swoje imię zapisane wśród innych imion, odczytuje sylaby i łączy je w słowa, rozpoznaje litery i cyfry podczas zabawy

 

Staropolskim obyczajem,
gdy w Wigilię gwiazda wst
Nowy Rok zaś cyfrę zmienia,
                                   wszyscy wszystkim ślą życzenia.choinka
Przy tej pięknej sposobności
i my życzymy Wam radości,
aby wszystkim się darzyło,
z roku na rok lepiej było.

"Lulajże Jezuniu"

Lulajże Jezuniu moja PerełkoLulaj ulubione me PieścidełkoLulajże Jezuniu lulaj że lulajA ty go matulu w płaczu utulajLulajże Jezuniu lulaj że lulajA ty go matulu w płaczu utulaj

Zamknijże znużone płaczem powieczkiUtulże zemdlone łkaniem usteczkiLulajże Jezuniu lulaj że lulajA ty go matulu w płaczu utulajLulajże Jezuniu lulaj że lulajA ty go matulu w płaczu utulaj

 

 

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem, bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku, a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem, bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku, a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem, bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku, a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem, bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku, a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html

 

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem, bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku, a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html

 

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem, bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku, a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html