Grudzień
Tematyka cykliczna:
1. Zabawy w teatr.
2. Kulinarne ciekawostki.
3.Magia świąt
4. Święta tuż, tuż.
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
‒ dostrzega potrzebę ruchu na świeżym powietrzu, uczestniczy w zabawach ruchowych na powietrzu
- prawidłowo rzuca i łapie piłkę
‒ doskonali motorykę małą, wycina po linii
‒ rysuje wzory na kartce, składa kartkę w harmonijkę
‒ rozwija umiejętności grafomotoryczne
‒ rozpoznaje i nazywa emocje swoje i innych, zwraca się do innych w uprzejmy sposób, radzi sobie z emocjami w sytuacji rywalizacji
‒ rozpoznaje, nazywa i wyraża swoje odczucia związane z oglądanym przedstawieniem
‒ poszukuje właściwych strategii rozwiązywania trudnych sytuacji
‒ wie, jak należy zachować się w teatrze, ocenia zachowanie bohaterów scenki
‒ słucha uważnie, obdarza nauczyciela i inne dzieci uwagą
‒ prezentuje swoje pomysły na rozwiązanie sytuacji konfliktowych
‒ współtworzy mapę myśli
‒ poprawnie formułuje wypowiedzi słowne, prezentuje swoje rozumienie tekstu
‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów, tworzy liczbę mnogą rzeczowników poprzez dodanie litery „y” i „i” do nazwy obrazka, wskazuje miejsce głoski „y” w schemacie głoskowym wyrazu
‒ odróżnia fikcję od rzeczywistości
‒ interesuje się czytaniem, zna litery „y”, „Y”, czyta krótkie teksty wyrazowo-obrazkowe, rozwiązuje rebusy, czyta sylaby, wyrazy z poznanych liter
‒ recytuje i układa wierszyki, z uwagą i skupieniem opowiada, co przedstawia ilustracja, odpowiada na pytania do ilustracji
‒ układa historyjkę obrazkową, ustala kolejność chronologiczną wydarzeń
‒ rozwiązuje zagadki, wymienia nazwy zwierząt
‒ prawidłowo reaguje na dźwięki, reaguje na zmiany tempa i czas trwania dźwięków, rozpoznaje dźwięki z otoczenia i je odtwarza, rozwija poczucie rytmu, odtwarza sekwencje dźwiękowe
‒ wykazuje zainteresowanie zabawami plastycznymi, eksperymentuje z materiałem plastycznym, konstruuje maskę według swojego pomysłu
‒ określa kierunki i miejsca na kartce
‒ ćwiczy małą motorykę, rysuje po śladzie, dorysowuje drugą połową symetrycznego obrazka, kreśli literę „y”
‒ stosuje poprawnie znaki „+”, „=” w zadaniach, przyporządkowuje działania do ilustracji
‒ przekształca przedmiot według własnego pomysłu, nadaje nowe znaczenie przedmiotowi użytkowemu
‒ rozumie określenia „mniej niż…”, „więcej niż…”
‒ określa położenie osób i przedmiotów w przestrzeni, wskazuje rękę lewą i prawą
‒ przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, porównuje ich liczebność, wykonuje dodawanie, rozpoznaje cyfry od 1 do 7, posługuje się liczebnikami porządkowymi, przelicza w zakresie 7, dodaje i odejmuje w zakresie, układa samodzielnie proste zadania tekstowe, wykonuje dodawanie w czasie zabawy, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne od poprawnego
‒ zna zawody związane z teatrem, wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód
‒ odpowiednio zachowuje się przy stole i zgodnie z etykietą spożywa posiłek, nakrywa do stołu, właściwie rozkłada zastawę i sztućce
‒ zna nazwy i wygląd przyborów kuchennych
‒ mówi o swoich upodobaniach żywieniowych, o zwyczajach żywieniowych swojej rodziny
‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyszczególnia głoski w nagłosie, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów
‒ zna nazwy mlecznych przetworów i wie, jakie jest ich znaczenie w codziennej diecie
‒ w sposób zrozumiały dla innych wypowiada się na temat własnych obserwacji, doskonali aparat mowy
‒ doskonali pamięć wzrokową
‒ zna nazwy części ciała i je wskazuje
‒ obserwuje proces przygotowania twarogu, dzieli się swoimi spostrzeżeniami
‒ wykazuje zainteresowanie czytaniem, podkreśla wyrazy zaczynające się głoską „r” , odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter, czyta sylaby otwarte i zamknięte ze spółgłoską „r”
‒ radzi sobie z emocjami przeżywanymi w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa
‒ jest zainteresowane czytaniem jako czynnością dającą przyjemność, dostarczającą emocji
‒ uwrażliwia się na potrzeby innych, ulega świątecznemu nastrojowi
‒ rozumie przesłanie świąt jako dawanie dobra, pomaganie potrzebującym
‒ rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt zimą
‒ czerpie radość z zabaw na śniegu
‒ odczuwa przynależność do rodziny i grupy przedszkolnej
‒ opowiada o przygotowaniach do świąt i zwyczajach świątecznych w swoim domu, zna polskie tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe
‒ zna swoje imię, nazwisko i adres
‒ współpracuje z rówieśnikami podczas zabawy, jest radosne i zaangażowane w wykonanie zadania
‒ respektuje zasady właściwego i bezpiecznego korzystania z sanek
‒ wie, że swoim działaniem sprawi radość innym, rozumie znaczenie pojęcia ,,koleżeński”
‒ wie, jak ważne jest dbanie o czystość w swoim otoczeniu
‒ dzieli się spostrzeżeniami na temat konieczności pomagania innym ludziom
‒ tworzy kartkę świąteczną w szczytnym celu
‒ komunikuje się z dziećmi i dorosłymi
‒ wykazuje się kreatywnością i starannością podczas pracy plastycznej
‒ wciela się w rolę
‒ buduje dłuższe wypowiedzi, usprawnia narządy artykulacyjne
‒ dokonuje syntezy słuchowej wyrazów, rozwija słuch fonematyczny, dzieląc słowa na sylaby
‒ poprawnie formułuje życzenia, zwraca uwagę na treść
‒ ćwiczy pamięć i koncentrację
‒ rozpoznaje swoje imię zapisane wśród innych imion, odczytuje sylaby i łączy je w słowa, rozpoznaje litery i cyfry podczas zabawy
Staropolskim obyczajem,
gdy w Wigilię gwiazda wst
Nowy Rok zaś cyfrę zmienia,
wszyscy wszystkim ślą życzenia.
Przy tej pięknej sposobności
i my życzymy Wam radości,
aby wszystkim się darzyło,
z roku na rok lepiej było.
"Lulajże Jezuniu"
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html
Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,dla_dzieci,mikolaj.html