ROZKŁAD DNIA
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku od 600 do 1600.
Schodzenie się dzieci odbywa się w godzinach od 600 do 800.
Odbieranie dzieci w godzinach od 1400 do 1600.
Prosimy o przestrzeganie powyższych ustaleń
Późniejsze przyprowadzanie dziecka do przedszkola prosimy zgłosić telefonicznie.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
(8:00–13:00 REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ)
6.00-8.00
|
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
8.00-8.20
|
Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania.
|
8.20-8.40
|
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
8.40-11.00
|
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.00-11.40
|
Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. Obiad. |
11.40-13.15 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych - grupy młodsze. |
11.40-13.15 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. - grupy starsze. |
13.15-14.00 |
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do II dania . Obiad. |
14.00-16.00
|
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. |
Zajęcia finansowane z budżetu :
Zajęcia logopedyczne
Gimnastyka korekcyjna
Rytmika
Język angielski
Warsztaty ceramiczne
Zajęcia stymulujące rozwój dzieci
Basen -6-latki
Religia – dzieci 6-letnie wg. życzeń rodziców
Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczycielki planują organizację pracy w grupie.