Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

LUTY

TEMATYKA CYKLICZNA

 

1. „Coraz bliżej gwiazd”

2. „Polarna wyprawa”

3. „Na wiślanym szlaku ”

4. " Sztuka blisko nas "

5. „Kim będę”

 

Umiejętności dziecka:
-precyzyjnie wycina

-wypowiada się logicznie  na temat tekstu  i ilustracji

-wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem balonu

-zna znak graficzny litery „B,b”

-potrafi określić miejsce głoski w wyrazie,

-dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów

-rysuje po śladzie

-pisze proste szlaczki

-układa schemat wybranego wyrazu

-potrafi ocenić postępowanie bohaterów bajki,

-potrafi uzasadnić swoje decyzje

-tworzy prace plastyczne z wykorzystaniem różnych materiałów

-zna nazwy i kolejność dni tygodnia

-liczy w zakresie 7

-potrafi wskazać siódmy element licząc od strony prawej i lewej

-łączy takie same elementy  w pary

- porównuje liczebność zbiorów w zakresie 7

-wie, co znaczy szybko i wolno w muzyce

-zapamiętuje kolejne elementy ruchowe

-współpracuje z innymi dziećmi

-koloruje obrazek według podanego kodu

-reaguje na zmiany tempa w muzyce

-potrafi wykonać maskę karnawałową i wyciąć potrzebny element

-właściwie reaguje na sygnały słuchowe

-porusza się zgodnie z muzyką

-dostrzega podobieństwa i różnice między przedmiotami

-wykonuje proste ćwiczenia oddechowe

-wie, co to jest karnawał,

-poprawnie trzyma przybory  i narzędzia

-przestrzega zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej

-tworzy dłuższe wypowiedzi

-potrafi zilustrować własny pomysł

-podejmuje właściwe decyzje  w zabawach

-udziela odpowiedzi na pytania N.

-dostrzega i rozumie następstwa zdarzeń

-zapamiętuje i powtarza kolejne elementy ruchowe

-tańczy przy muzyce

-dostrzega zmiany dynamiki i tempa w utworze muzycznym

-układa historyjkę obrazkową

-potrafi nadmuchać balon

-śpiewa piosenki z repertuaru przedszkolnego

- łączy napisy z odpowiednimi elementami rysunku

-wycina formy koliste, dorysowuje szczegóły

-ustala kolejność zdarzeń  w historyjce obrazkowej

-rozumie zależności przyczynowo-skutkowe

-ubiera się i rozbiera samodzielnie

-wie, jak bezpiecznie bawić się na śniegu

-wykonuje prace plastyczne według wzoru

-kreśli linie ciągłe po śladzie

-słucha uważnie muzyki poważnej

-dodaje i odejmuje w zakresie ośmiu

-wykonuje prace plastyczne wg instrukcji nauczyciela

-wie, jak należy ubierać się zimą

-dba o swoje rzeczy osobiste

-zna znak graficzny litery „S,s”

-dokonuje analizy i syntezy wzrokowo- słuchowej

-potrafi rozpoznać krajobraz górski  na ilustracji

-wymieni nazwy znanych miejsc w polskich górach

-wie jak namalować pejzaż

-maluje kredkami pastelowymi zimowy pejzaż

-bierze udział w zabawach ruchowych  na śniegu

-zna niektóre sporty zimowe

-wyszukuje różnice

-potrafi ulepić bałwanka z plasteliny

-segreguje obrazki o zimie

-projektuje wspólnie z innymi

-potrafi rozwiązywać zagadki

-buduje dłuższe wypowiedzi

-gra na instrumentach perkusyjnych

-potrafi wyciąć sylwetę niedźwiedzia polarnego

-przestrzega zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej

-poprawnie artykułuje głoski

-wyróżnia głoski w nagłosie

-przelicza w zakresie 8

-zapamiętuje i powtarza kolejne elementy ruchowe

-jest kreatywne

-zna nazwy i wygląd figur geometrycznych

-rysuje figury po śladzie i z pamięci

-uczestniczy w ćwiczeniach ortofonicznych

-wznosi budowle przestrzenne z klocków

-pyta o niezrozumiałe fakty

-układa kompozycje z figur geometrycznych

-zna znak graficzny litery „N,n”

-dokonuje analizy i syntezy słuchowo-wzrokowo wyrazów

-posługuje się określaniem daleko, blisko

-zna znak graficzny cyfry 8; 0

-precyzyjnie wykonuje ćwiczenie

-konstruuje logiczne pytania i odpowiedzi

-rysuje pastelami

-współpracuje w sytuacjach zadaniowych

-pisze po śladzie cyfrę 8; 0

Piosenka  "Jedzie pani Zima"

Piosenka " Jedzie pani Zima"


1.Dzyń, dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!
Jedzie Pani Zima!
Zmienia ziemię całą
w kulę śnieżnobiałą,
a przy pracy nuci śmiało
refren wszystkich zim:

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!
Dzyń, dzyń, dzyń!

2.Ach, ach, ach!
Ach, ach, ach!
Jaki piękny widok!
Tańczą płatki śniegu
solo i w szeregu,
dachom rosną białe czapy
wielkie, że aż strach!

Ref.
Ach, ach, ach!
Ach, ach, ach!
Ach, ach, ach!
Ach, ach, ach!

3.Hu, hu, hu! Hu, hu, hu!
Mrozem chucha luty!
Chociaż miną chłody
i stopnieją lody,
zima znowu do nas wróci
piękna jak ze snu!

Ref.Wróci tu!
Wróci tu!
Wróci tu!
Wróci do nas tu!