Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

Listopad

 Tematyka cykliczna:

1. Dbamy o bezpieczeństwo.

2.Kocham Cię Polsko!.

3. Deszczem malowane.

4. Nasze emocje.

5. Zabawy w teatr.

 

 

Umiejętności dziecka:

-przejawia inicjatywę w zabawie

-liczy wyrazy w zdaniach

-zna znak graficzny litery d, D; k,K;    ``u, U

-układa schematy wyrazów

-jest spostrzegawcze

-rysuje na określony temat

-prawidłowo posługuje się kredkami

-prawidłowo powtarza zgłoski

-przestrzega umów i zasad

-bawi się zgodnie z innymi

-wypowiada się na temat obrazka

-dzieli nazwy na sylaby

-pisze po śladzie  i samodzielnie

-zna symbole narodowe

- opowiada treść legendy o Lechu, Czechu i Rusie

-zna treść hymnu

-potrafi zachować właściwą postawę podczas śpiewania hymnu

-zauważa na państwowych budynkach symbole narodowe

-wypowiada skojarzenia

-jest aktywne podczas zajęcia

-określa miejsce danej głoski

-pomaga innym w sprzątaniu

-wypowiada słowa rozpoczynające się na daną głoskę

-potrafi samodzielnie wykonać grę planszowa

-dobrze przelicza

-stosuje zasady dobrej gry

-jest sprawne i zwinne

-zachowuje dobrą postawę w czasie zabaw

-bawi się w sposób bezpieczny

 -dba o porządek i  czystość otoczenia

-czyta proste podpisy do obrazków

-aktywnie i chętnie uczestniczy w zajęciu muzycznym

-szybko reaguje na zmiany tempa i rytmu

-jest sprawne manualnie

-zachowuje wierność kolorystyki godła

-jest skoncentrowane

-posługuje się określeniami długi, krótki, dłuższy, krótszy

-rozpoznaje litery i czyta sylaby i wyrazy( w miarę możliwości)

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia graficzne

-odtwarza rytm

-zna datę Narodowego Święta Niepodległości

-zachowuje prawidłową postawę w czasie ćwiczeń

-układa zdania

-koloruje wg wzoru

-przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy

-stawia się na zbiórki i ćwiczy z innymi

-wycina precyzyjnie określone kształty

-samodzielnie tworzy pracę

-bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru

-wyszukuje znaną literę w wyrazach

-prawidłowo powtarza dźwięki

-wymienia spółgłoski i samogłoski

-słucha z uwagą opowiadania

-rozpoznaje emocje

-formułuje właściwe wnioski

-śpiewa poznaną piosenkę

 - porusza się w rytm melodii

-obserwuje i wypowiada się na temat  zauważonych zmian

-organizuje sobie czas wolny

-zna znak graficzny cyfry 1-5

-przelicza liczebnikami głównymi

-poprawnie wykonuje zadania w kartach pracy

-sprząta po zabawie 

-mówi umiarkowanym głosem w zabawie

-jest twórcze ruchowo

-tworzy muzykę do wiersza

-zna instrumenty perkusyjne

-bezpiecznie bawi się na placu

-wymieni szczegóły jesiennej pogody

- zauważa zmiany w przyrodzie

-ogląda książki, wyszukuje określone obrazki

-tańczy do granej muzyki

-ma poczucie rytmu

-prawidłowo posługuje się ołówkiem

-nazywa emocje

-potrafi się relaksować

-kończy rozpoczętą pracę

-słucha uważnie opowiadania

-słucha poleceń ruchowych nauczyciela

-tworzy opowiadanie do historyjki

 piosenkA patriotycznej do konkursu " Flaga biało-czerwona"


1.Flaga biało-czerwona
na wietrze roztańczona,
niosą ją polskie dzieci,
a orzeł nad nimi leci.

Ref: Przed nami szeroko otwarta,
przyszłości czysta karta,
a Bóg, honor i Ojczyzna,
to nasza ojcowizna !

2. Flaga biało-czerwona
bliznami naznaczona.
Wciąż pamiętać musicie:
za Polskę dawano życie

3. Przed nami szeroko otwarta
Przyszłości czysta karta,
A Bóg, Honor i Ojczyzna
To nasza Ojcowizna.

 

Mazurek Dąbrowskiego:

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy
Marsz, marsz, Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski,
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami,
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Marsz, marsz, Dąbrowski...
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Marsz, marsz, Dąbrowski...
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany-
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Marsz, marsz, Dąbrowski...