Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

Marzec - w miesiącu marcu poznajemy symbole pogody, szukamy zmian w otaczającej nas przyrodzie oraz witamy Wiosnę.

Czego uczymy się w marcu w grupie trzy  -  czterolatków?

Tydzień I: Pogoda marcowa
Tydzień II: Wiosno ach to TY?
Tydzień III: Mamy różne charaktery
Tydzień IV: Wielkanoc

 

Umiejętności dziecka:


-baw się zgodnie z innymi

-dzieli wyrazy na sylaby

-jest zręczne

-potrafi wypowiedzieć się nt pracy kucharki

-zna ważne dla niej zasady jej pracy

-codziennie myje zęby

-dzieli wyrazy na sylaby

-koloruje wg wzoru

-sprząta po skończonej zabawie

-słucha wiersza z uwagą

-nazywa poszczególne sztućce

-rozróżnia prawą i lewą stronę i stosuje stronność

-jest sprawne ruchowo

-poprawnie wykonuje zadania ruchowe

-samodzielnie przebiera się w  strój sportowy

-wyraża swoja mimiką odczucia związane ze spożywaniem potraw

-jest odporne emocjonalnie 

-bawi się zgodnie z innymi

-opowiada i koloruje obrazek

-gra na nietypowych instrumentach perkusyjnych

-rozróżnia produkty jadalne i niejadalne 

-wykonuje zadania wykrawania ciasteczek z masy solnej

-interesuje się książkami i bajeczkami

-bawi się zgodnie z innymi

-wie jak należy zachować się przy stole

-wie co jest zdrowe dla organizmu

-nazywa zdrowe i niezdrowe produkty, jadalne i niejadalne

-wie, ze należy pić wodę

-chętnie przebywa na dworze

-posługuje się pojęciami: duży , większy, największy

-chętnie rysuje

-bezpiecznie posługuje się nożyczkami

-nakrywa do stołu

-samodzielnie komponuje kanapki

-wie, że należy przed spożywaniem posiłków myć ręce

-chętnie przebywa na świeżym powietrzu

-wycina określone elementy

-sprząta miejsce pracy

-chętnie wypowiada się nt tego co lubi lub nie lubi

-rozróżnia nasiona, określa ich fakturę, wielkość, zapach

-dzieli zdanie na sylaby

-słucha wiersza z uwagą

-odpowiada na pytania

-koloruje wg kodu

-samodzielnie myje zęby

-jest zwinne

-samodzielnie wykonuje wizytówkę

-wie dlaczego musi się zdrowo odżywiać 

-opowiada obrazki historyjki obrazkowej

-wie co jest potrzebne do wzrostu roślin

-zna i wymieni czynniki wzrostu roślin

-przestrzega zasad i reguł gier

-odpowiada na pytania

-reaguje na symbole obrazkowe w zabawie

-dzieli nazwy na sylaby

-rozpoznaje po zapachu miętę i bazylie

-słucha utworu muzycznego

-tańczy z chusteczkami do muzyki

-z pomocą nauczyciela przygotowuje napój i wraz z innymi spożywa ten napój

-lubi słuchać czytanych utworów 

-sprząta po skończonej zabawie

-koloruje wg kodu

-zna i nazywa kolory

-słucha poleceń nauczyciela

-odtwarza liczbę dźwięków

-przelicza liczebnikami głównymi

-odwzorowuje liczebność zbiorów

-rysuje odpowiednia ilość kropek

-dba o rośliny, podlewa je systematycznie

-rysuje na określony temat 

-prawidłowo posługuje się kredkami

-starannie wypełnia płaszczyznę konturu

-rysuje w powietrzu, na dywanie wg szablonu

-wycina i nakleja wg określonego szablonu

-jest zręczne

-lepi z masy solnej

-mówi o swoich odczuciach

-przestrzega zasad dobrej zabawy

-opowiada o tym co widzi za oknem

-odpowiada na pytania związane z treścią obrazków

-buduje dłuższe wypowiedzi

-nazywa i wyszukuje elementy pogody

-aktywnie uczestniczy w zabawie

-wydziera z papieru

- zna zwiastuny Wiosny

- zna symbole Świąt Wielkanocnych

 

Zabawa muzyczno - ruchowa z piosenką "Puka Wiosna"

https://www.youtube.com/watch?v=yT-dujipb2Q 

 

Zabawa "Gimnastyka rączek"

https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w