Marzec - w miesiącu marcu poznajemy symbole pogody, szukamy zmian w otaczającej nas przyrodzie oraz witamy Wiosnę.
2024-04-09
Czego uczymy się w marcu w grupie trzy - czterolatków?
Tydzień I: Pogoda marcowa
Tydzień II: Wiosno ach to TY?
Tydzień III: Mamy różne charaktery
Tydzień IV: Wielkanoc
Umiejętności dziecka:
-baw się zgodnie z innymi
-dzieli wyrazy na sylaby
-jest zręczne
-potrafi wypowiedzieć się nt pracy kucharki
-zna ważne dla niej zasady jej pracy
-codziennie myje zęby
-dzieli wyrazy na sylaby
-koloruje wg wzoru
-sprząta po skończonej zabawie
-słucha wiersza z uwagą
-nazywa poszczególne sztućce
-rozróżnia prawą i lewą stronę i stosuje stronność
-jest sprawne ruchowo
-poprawnie wykonuje zadania ruchowe
-samodzielnie przebiera się w strój sportowy
-wyraża swoja mimiką odczucia związane ze spożywaniem potraw
-jest odporne emocjonalnie
-bawi się zgodnie z innymi
-opowiada i koloruje obrazek
-gra na nietypowych instrumentach perkusyjnych
-rozróżnia produkty jadalne i niejadalne
-wykonuje zadania wykrawania ciasteczek z masy solnej
-interesuje się książkami i bajeczkami
-bawi się zgodnie z innymi
-wie jak należy zachować się przy stole
-wie co jest zdrowe dla organizmu
-nazywa zdrowe i niezdrowe produkty, jadalne i niejadalne
-wie, ze należy pić wodę
-chętnie przebywa na dworze
-posługuje się pojęciami: duży , większy, największy
-chętnie rysuje
-bezpiecznie posługuje się nożyczkami
-nakrywa do stołu
-samodzielnie komponuje kanapki
-wie, że należy przed spożywaniem posiłków myć ręce
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu
-wycina określone elementy
-sprząta miejsce pracy
-chętnie wypowiada się nt tego co lubi lub nie lubi
-rozróżnia nasiona, określa ich fakturę, wielkość, zapach
-dzieli zdanie na sylaby
-słucha wiersza z uwagą
-odpowiada na pytania
-koloruje wg kodu
-samodzielnie myje zęby
-jest zwinne
-samodzielnie wykonuje wizytówkę
-wie dlaczego musi się zdrowo odżywiać
-opowiada obrazki historyjki obrazkowej
-wie co jest potrzebne do wzrostu roślin
-zna i wymieni czynniki wzrostu roślin
-przestrzega zasad i reguł gier
-odpowiada na pytania
-reaguje na symbole obrazkowe w zabawie
-dzieli nazwy na sylaby
-rozpoznaje po zapachu miętę i bazylie
-słucha utworu muzycznego
-tańczy z chusteczkami do muzyki
-z pomocą nauczyciela przygotowuje napój i wraz z innymi spożywa ten napój
-lubi słuchać czytanych utworów
-sprząta po skończonej zabawie
-koloruje wg kodu
-zna i nazywa kolory
-słucha poleceń nauczyciela
-odtwarza liczbę dźwięków
-przelicza liczebnikami głównymi
-odwzorowuje liczebność zbiorów
-rysuje odpowiednia ilość kropek
-dba o rośliny, podlewa je systematycznie
-rysuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się kredkami
-starannie wypełnia płaszczyznę konturu
-rysuje w powietrzu, na dywanie wg szablonu
-wycina i nakleja wg określonego szablonu
-jest zręczne
-lepi z masy solnej
-mówi o swoich odczuciach
-przestrzega zasad dobrej zabawy
-opowiada o tym co widzi za oknem
-odpowiada na pytania związane z treścią obrazków
-buduje dłuższe wypowiedzi
-nazywa i wyszukuje elementy pogody
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-wydziera z papieru
- zna zwiastuny Wiosny
- zna symbole Świąt Wielkanocnych
Zabawa muzyczno - ruchowa z piosenką "Puka Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=yT-dujipb2Q
Zabawa "Gimnastyka rączek"