CO SŁYCHAĆ U MISIÓW W MARCU - JAKIE PIOSENKI POZNAMY I CZEGO SIĘ NAUCZYMY?
2024-03-03
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
-
poznaje nową wartość „dociekliwość”,
-
rozwija koncentrację uwagi i umiejętność słuchania ze zrozumieniem, zgodnie współpracuje podczas działania,
-
poznaje zmysły oraz nazwy,
-
rozwija pamięć wzrokową i słuchową,
-
doskonali umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań,
-
poznaje części ciała i nazwy wybranych organów,
-
poszerza wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu,
-
poszerza doświadczenia przyrodnicze,
-
poznaje wybrane piosenki,
-
kształtuje poczucie rytmu,
-
rozwija twórczą ekspresję plastyczną,
-
rozwija spostrzegawczość i myślenie przyczynowo-skutkowe oraz umiejętności formułowania wniosków,
-
poznanie elementy tworzące Układ Słoneczny,
-
poznaje właściwości magnesu,
-
rozwijanie słownictwo czynne i budowanie wypowiedzi,
-
rozbudza ciekawość poznawczą,
-
poszerza wiedzę na temat wybranych planet,
-
rozwija orientację w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
-
zgodnie współpracuje podczas zajęć i zabaw swobodnych,
-
rozwija sprawność fizyczną,
-
poznaje zawód astronauty,
-
kształtuje umiejętność oceny zachowania bohaterów utworów literackich,
-
poznaje zjawiska zwiastujące zmiany pory roku,
-
rozwija koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
-
poznaje cechy marcowej pogody,
-
rozwija pamięć słuchową, ruchową i wzrokową,
-
doskonali umiejętności przeliczania,
-
wzbogaca wiadomości na temat wiosny,
-
kształtuje postawy moralnych,
-
poznaje cechy krajobrazu wiejskiego,
-
poznaje zwierzęta żyjące na wsi,
-
doskonali umiejętności klasyfikacji elementów ze względu na jedną cechę,
-
buduje wiarę we własne siły
TEMATYKA CYKLICZNA
I. MALI ODKRYWCY
II. TAJEMNICE ŚWIATA
III. NADCHODZI WIOSNA
IV. WIOSNA TUŻ-TUŻ
POZNAMY PIOSENKĘ „ZIELONE UFOLUDKI”
1. Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
gwiazdach planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć.
Nawet do UFO listy pisze.
Wreszcie zasłużył na nagrodę.
I latający ujrzał spodek,
bo wylądował dziś w ogródku,
pojazd zielonych ufoludków.
Ref.: Zielone włosy zielone butki.
Całe zielone są ufoludki.
2. Kot na ich widok zaraz zmyka.
Dziwnego boi się ludzika.
Pies szybko przykrył nos ogonem,
może to gryzie to zielone.
A czym się żywi śmieszny tworek,
czy zjedzą z nami podwieczorek.
Kompot dostały tort dostały,
zjadły, wypiły, odleciały.
Ref.: Zielone włosy zielone butki.
Całe zielone są ufoludki.
POZNAMY PIOSENKĘ „MASZERUJE WIOSNA”
1. Tam daleko gdzie wysoka sosna.
Maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.: Maszeruje wiosna,
a ptaki wokoło.
Lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat, gdy go
w górę wznosi,
zielenieje świat.
2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę.
Na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony
Ref.: Maszeruje wiosna...
3. Wiosno wiosno,
nie zapomnij o nas.
Każda trawka chce
być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną
drogą poszła,
zima by została mroźna
Ref.: Maszeruje wiosna…
POZNAMY PIOSENKĘ „MARZEC – CZARODZIEJ”
1. Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec – czarodziej!
2. Chodzi marzec – czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie – kotki
Och, ten marzec – czarodziej!
3. Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki – przedszkolaczki.
Och, ten marzec – czarodziej!