Luty: Co już umiemy w tym miesiącu w grupie 3, 4 latków.
2024-02-06
I tydzień: Baśnie, bajki, bajeczki
II tydzień: Wspaniałe zabawy na śniegu
III tydzień: Tajemnice kosmosu
IV tydzień: W dziecięcym laboratorium
V tydzień: Zwierzęta sprzed milionów lat
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-dorysowuje elementy bałwanka
-rozpoznaje zimowe krajobrazy
-wypowiada się na forum grupy
-słucha poleceń
-zauważa zmiany pogodowe
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-wie jak wygląda gwiazdka śniegowa
-łączy klejem paski papieru i maluje je białą farbą
-wspólnie z innymi lepi bałwana
-reaguje na polecenia
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-sprząta po skończonej zabawie
-rozpoznaje zwierzęta i wskazuje największe
-przelicza liczebnikami
-jest spostrzegawcze
-tworzy pary zwierząt
-samodzielnie próbuje się przebierać
-łączy w pary pingwiny
-odkłada zabawki na miejsce
-szanuje prawa innych w zabawie
-słucha uważnie opowieści słownej
-odgaduje zagadki
-słucha uważnie piosenki
-uczy się fragmentów piosenki na pamięć
-chętnie i często spaceruje
-jest odporne na choroby
-sprawnie czworakuje
-rozumie, że złe zachowanie niesie ze sobą konsekwencje
-bawi się zgodnie z innymi
-zapamiętuje miejsce i położenia zabawki
-rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta polarne
-odpowiada na pytania
-śpiewa piosenkę
-wypowiada się na forum grupy
-śpiewa piosenkę
-samodzielnie organizuje sobie zabawę
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wypowiada się na forum grupy
-naśladuje ruchy i głosy zwierząt
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-odkłada zabawki po skończonej zabawie
-używa zwrotów grzecznościowych
-chętnie uczestniczy w zabawie
-wie jak wygląda lew
-stempluje korkiem grzywę lwa
-dba o estetykę pracy
-rzuca śnieżkami do celu
-reaguje na polecenia
-łączy w pary
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-sprząta po skończonej zabawie
-składa obrazek z części w całość
-segreguje wg koloru i gatunku, przelicza
-samodzielnie próbuje się przebierać
-czworakuje w zabawie
-rysuje po śladzie
-szanuje prawa innych w zabawie
-jest sprawne manualnie i lepi z plasteliny
-słucha uważnie piosenek
-odtwarza rytmiczne teksty
-chętnie i często spaceruje
-przestrzega ustalonych zasad
-rozumie, że należy sprzątać zabawki
-bawi się w sposób bezpieczny
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta
-prawidłowo formułuje wypowiedzi
-jest sprawne ruchowo
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
-używa zwrotów grzecznościowych
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-interesuje się kosmosem
-chętnie ćwiczy w parze
-słucha uważnie innych
-wypowiada się na forum grupy
-słucha poleceń
-w sposób bezpieczny porusza się po chodniku
-stara się prawidłowo posługiwać się kredkami
-używa zwrotów grzecznościowych
-słucha zagadki i wierszyka