Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

Pażdziernik to miesiąc, w którym Grupa Liski poznaję porę roku Jesień, zwierzęta, które mieszkają w lesie ich zwyczaje, zwierzęta domowe a także najbliższą okolice.

Czego uczymy się w październików grupie trzy, czterolatków?

Tydzień I: Jesień w sadzie, w ogrodzie
Tydzień II: Co robią zwierzęta jesienią?
Tydzień III: Moja rodzina i mój dom
Tydzień IV: Domowi ulubieńcy

Umiejętności dziecka:
-układa sylwetę warzywa z pociętych części

-chętnie uczestniczy w zabawie

- rozróżnia i nazywa  wybrane warzywa                                                           

 -określa wielkość, kolor wybranych warzyw

- chętnie je warzywa, mając świadomość, że są źródłem witamin

-bawi się z innymi dziećmi

-ozdabia chętnie obrazek

- zna nazwy wybranych warzyw

- układa zbiory według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)

-słucha wierszy z uwagą

-lepi z masy solnej

-koloruje wg określonego koloru

- powtarza rytmicznie tekst

- potrafi wykonywać umowne ruchy

-obserwuje jesienne zmiany

-czeka na swoja kolej

-próbuje odpowiedzieć na pytanie

-buduje z klocków

-bawi się grami i układankami

- potrafi uważnie słuchać

- wypowiada się na temat obrazka

-z uwagą ogląda przedstawienie

-powtarza wybrany fragment tekstu

-zachowuje się w sposób właściwy

-rozpoznaje i nazywa wybrane owoce

- określa cechy warzyw przedstawionych na obrazku

- koloruje obrazek

-próbuje właściwie posługiwać w się przyborami do rysowania

-wypowiada się chętnie

-słucha poleceń nauczyciela

-zna pojęcie słowa: „zapasy”

- utrzymuje ład w miejscu pracy

-chętnie odpowiada na pytania

- układa , segreguje określone przedmioty

-próbuje przeliczać

-układa z klocków

-wskazuje odpowiedni kolor

-słucha uważnie wyliczanki

-wykonuje zadania postawione przez nauczycielkę

-rzuca piłkę oburącz

-wkłada przedmioty wg koloru

-porównuje ilość przedmiotów posługując się pojęciami mnie, więcej, tyle samo

-próbuje porównywać przedmioty pod względem kolorów

-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek

-jest spostrzegawcze

-próbuje rzucić do celu

-tańczy do muzyki

-rozmawia nt.  muzyki

-rozróżnia muzykę wesołą i smutną

-chodzi wyznaczonymi ścieżkami

-dobiera odpowiednie rysunki

-dba o porządek w miejscu zabawy

-stara się dbać o porządek w miejscu zabawy

-wymieni kolory tęczy

-odbija pomalowaną dłoń

-chętnie uczestniczy w zajęciu

-potrafi biegać

-wie kto może mieszkać w lesie

- przelicza w zakresie 3, 4  liczebnikami głównymi

-jest bacznym obserwatorem

-chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej

- bawi się zgodnie z zainteresowaniami

-chętnie bierze udział w zabawie „Stary…..

-potrafi rozpoznać jeża

-wykonuje pracę plastyczną

-prosi o pomoc nauczycielkę

- uważnie słucha nauczycielki

- ma właściwy stosunek do zwierząt

- naśladuje ruchy zwierząt,

- ma poczucie słuchu i rytmu

- reaguje na przerwę w muzyce i zmiany dynamiczne

-potrafi, wskazać domy niektórych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź)

-nazywa domy niektórych zwierząt

-wypełnia sylwetę wiewiórki  plasteliną

- interesuje się życiem ptaków

-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe

- chętnie sięga po gry i układanki

-wykonuje ptaka według podanego wzoru,

- cieszy się z wykonanej pracy

- myje owoce i warzywa przed ich zjedzeniem,

- myje ręce przed jedzeniem,

- chętnie je warzywa i owoce, wie, że są źródłem witamin

- dokładnie gryzie twarde pokarmy (jabłko, marchewka)

-stara się być zręczne podczas zabaw z piłką

-pokonuje uprzedzenia do niektórych potraw

-śpiewa piosenkę z dziećmi

-uczestniczy w zabawie porannej

- wymienia członków rodziny

- Wie gdzie mieszka

- zna zwierzęta domowe (pies, kot, chomik, świnka morska)

-reaguje na sygnały nauczyciela

-wykonuje ruchy oburącz poziome i pionowe

-rzuca z pewnej odległości

-układa rytmy z kolorowych kartek

-właściwie się zachowuje

-na sygnał dobiera się w parę

 

Nauka piosenki "Kolorowe Listki"

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

https://www.youtube.com/watch?v=--P8F6fK2bg 

 

 

Nauka wiersza "Jesień"

Idzie łąką,

idzie polem,

pod złocistym parasolem.

Gdy go zamknie - słońce świeci,

Gdy otworzy - pada deszcz.

Czy już wiecie - Kto to taki?

TAK TO PANI JESIEŃ.

 

Zabawy integracyjne i pląsy:

Zabawa taneczna "Dwóm tańczyć się zachciało"

https://www.youtube.com/watch?v=T8T3aIBWTU8 

Zabawa rytmiczanka "Pająk bęc"

https://www.youtube.com/watch?v=RWS7cX_eNIU 

Zabawa muzyczno - ruchowa "Stary niedźwiedź mocno śpi"

https://www.youtube.com/watch?v=Q4E1259KmCI