Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

TEMATYKA CYKLICZNA

1.Dbamy o bezpieczeństwo

2. Kochamy Cię, Polsko!

3. Deszczem malowane 

4. Nasze emocje 

 

" Dbamy o bezpieczeństwo "

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • zachęcanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych zorganizowanych przez nauczyciela i samodzielnie w grupie rówieśniczej
  • kształtowanie nawyku wykonywania czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych – wiązania sznurówek, posługiwania się nożem i widelcem

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i uczuć osób w otoczeniu
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
  • rozbudzanie świadomości, że uczucia przyjemne i nieprzyjemne odczuwają wszyscy ludzie
  • kształtowanie nawyku szukania wsparcia w sytuacji trudnej
  • wdrażanie do podejmowania wysiłku w sytuacji napięć

OBSZAR SPOŁECZNY

  • dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania
  • uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
  • rozwijanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
  • uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
  • utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
  • kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 6.

 

" Kochamy Cię, Polsko! "

 

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiału naturalnego

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji związanych ze wspólnym przeżywaniem święta narodowego
  • wdrażanie do panowania nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie, w grze
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

OBSZAR SPOŁECZNY

  • wdrażanie do obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych
  • kształtowanie umiejętności postrzegania własnej osoby jako członka narodu, rozumienia tej roli i wiążących się z nią zadań
  • budowanie przywiązania do tradycji, historii i symboli narodowych
  • trening słuchania innych i współdziałania z rówieśnikami

OBSZAR POZNAWCZY

  • nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
  • rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
  • nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 2., 5., 6.

 

" Deszczem malowane "

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie umiejętności kreślenia prostych i złożonych znaków
  • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych
  • kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji własnych i osób z najbliższego otoczenia
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą, sztuką

OBSZAR SPOŁECZNY

  • rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
  • budowanie atmosfery sprzyjającej wzajemnemu zaufaniu i akceptacji
  • wdrażanie do współpracy poprzez realizację zadań zespołowych

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „k”, „K”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie pojęcia liczby „pięć", poznanie cyfry 5
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 5
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
  • kreślenie wybranych liter i cyfr
  • wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
  • poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  • kształtowanie postaw proekologicznych

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 6., 8.

 

'' Nasze emocje ''

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych
  • kształtowanie samokontroli wykonywanych ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
  • przestrzeganie ustalonych zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami
  • stosowanie w codziennych sytuacjach wiedzy o tym, do kogo zwrócić się o pomoc w sytuacjach trudnych
  • nazywanie emocji i rozumienie, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
  • wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
  • radzenie sobie w sytuacjach porażki i sukcesu
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości

OBSZAR SPOŁECZNY

  • doskonalenie umiejętności samooceny oraz oceniania zachowania innych
  • przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier
  • dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
  • dostrzeganie potrzeb i problemów innych dzieci, umiejętne reagowanie, adekwatne do możliwości
  • budowanie atmosfery sprzyjającej dobrej komunikacji w grupie

OBSZAR POZNAWCZY

  • ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
  • stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „u”, „U”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • utrwalanie kształtów liter i cyfr przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
  • doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych
  • podejmowanie prób podpisania się własnym imieniem w praktycznych sytuacjach
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • porównywanie liczebności zbiorów z określaniem, o ile jest mniej lub więcej elementów
  • poznanie znaków „”, „=”
  • układanie i odczytywanie zapisów matematycznych ze znakami „”, „=”
  • konstruowanie gry planszowej z wykorzystaniem umownych znaków, symboli, wyrazów

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 6., 8.