Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

Wrzesień w grupie 3, 4 latków to okres adaptacji, poznania zasad ruchu drogowego oraz oznak Jesieni.

Tematyka Cykliczna:

WRZESIEŃ:

I tydzień PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU

II tydzień W PRZEDSZKOLU!

III tydzień NADESZŁA JESIEŃ

IV tydzień CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ?

 

Słuchanie fragmentu wiersza „Gdy zamierzasz przejść ulicę” - Wanda Chotomska

            Gdy zamierzasz przejść ulicę

1. Na chodniku przystań bokiem.

2. Popatrz w lewo bystrym okiem.

3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.

4. Znów na lewo spójrz powoli.

5. Jezdnia wolna - wiec swobodnie mogą

przez nią przejść przechodnie...

 

 

Zabawy muzyczno - ruchowe:

"ZUCH" https://www.youtube.com/watch?v=32ui5rhtq1I 

"Otwórz - zamknij" https://www.youtube.com/watch?v=re7j8QXth24 

"Koła autobusu kręcą się" https://www.youtube.com/watch?v=31WL59DVyTE 

 

 

Umiejętności dziecka:

- nie przeszkadza w zabawie innym, nie zabiera zabawek

- samodzielnie korzysta z toalety, myje ręce i wyciera je

-zna pomieszczenia przedszkola szatnia, sala, łazienka

- wymienia imiona kolegów i koleżanek

-używa zwrotów grzecznościowych

-rozstaje się bez lęku z rodzicami

-bawi się zabawkami wg ich przeznaczenia

- odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

-próbuje malować palcami

- próbuje być samodzielne w szatni

-nie oddala się od nauczyciela

-bawi się zabawkami z innymi dziećmi

-próbuje pokolorować obrazek

-potrafi wyszukać  odpowiednią zabawkę

- próbuje zaśpiewać piosenkę z innymi dziećmi,

- wie, jak się zachować w określonych miejscach i sytuacjach

- zna swoich kolegów i koleżanki po imieniu

-bawi się chętnie z innymi

-nazywa zabawki

-używa form grzecznościowych

- stosuje się do zasad panujących w przedszkolu

- próbuje  samodzielnie ubrać się  i rozebrać

-próbuje śpiewać z innymi

- prosi o pomoc nauczyciela w przypadku trudności

-sprząta po skończonej zabawie

-próbuje śpiewać

-wykonuje polecenie nauczyciela

-wymieni części ciała

- ma poczucie bezpieczeństwa

- zwraca się z prośbą do osoby dorosłej w momencie, gdy potrzebuje pomocy

- opowiada, co robiło w przedszkolu rodzicom

- wyszukuje obrazki tematyce „ruch uliczny”

-buduje z klocków

-bierze udział w zabawie ruchowej

- porusza się po drodze tylko z osobą dorosłą

-stosuje się do poleceń wzrokowych

-chętnie koloruje 

- bawi się w miejscach bezpiecznych

- zna podstawowe kolory (żółty, niebieski)

- rozpoznaje wybrane znaki drogowe

- wskazuje uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy)

-rozpoznaje dźwięki

- bierze czynny udział w zabawie

-rozpoznaje pojazdy

-wykonuje polecenia nauczyciela

-naśladuje odgłosy pojazdów

-nazywa poszczególne pojazdy

-buduje  z klocków domki, ulice

- rozpoznaje różnego typu pojazdy

-wskazuje na obrazkach określone pojazdy

-ustawia się szeregu

-wspólnie wykonuje pracę plastyczną

-stara się kolorować wg wzoru

- widzi różnice w kształtach liści i ich barwie

-uczestniczy w  zabawie

-zbiera kolorowe liście

- nazywa kolory

- stara się wykonać ćwiczenie oddechowe

 - zna właściwości fizyczne liści

- zauważa różnice (liście drzew iglastych i liściastych) 

- dostrzega zmiany zachodzące w świecie roślin jesienią

- rozpoznaje zielony kolor

-w sposób bezpieczny korzysta z urządzeń ogrodowych

 -zbiera rozrzucone szyszki

- rozpoznaje niektóre drzewa liściaste po liściach lub owocach

-nazywa dary jesieni ułożone w kąciku przyrody

-ozdabia rysunek

- rozpoznaje na ilustracjach drzewa

-układa obrazek w całość

- słucha poleceń do zabawy

- nazywa mijane drzewa

-zbiera liście na bukiet

-rozpoznaje i nazywa niektóre kolory

-szuka znanych drzew

-wykonuje skłony

-przelicza liczebnikami głównymi

-rysuje kredą

- poznaje owoce po smaku i zapachu

-dzieli owoce na jabłka, śliwki, gruszki

- nazywa przyniesione owoce

-określa ich wielkość

-odgaduje jakiego owocu brakuje

-nazywa owoce

-określa rodzaj soku

- je z chęcią owoce ze świadomością, że są źródłem witamin

-myje ręce przed spożywaniem owoców

- spożywa tylko umyte owoce             

-rozpoznaje drzewa owocowe

-otacza pętlą ulubiony sok

-odtwarza ruchy nauczyciela

-bawi się zgonie z innymi

-wie, ze owoce są zdrowe

- rozpoznaje bębenek i grzechotkę

-próbuje grać na tych instrumentach

-potrafi wykonać papierową kulę

-próbuje rzucić do celu

-składa obrazek z części

- rozpoznaje i nazywa owoce za pomocą zmysłów

- wypowiada się na forum grupy

-próbuje rozwiązywać zagadki