Wrzesień w grupie 3, 4 latków to okres adaptacji, poznania zasad ruchu drogowego oraz oznak Jesieni.
2023-09-17
Tematyka Cykliczna:
WRZESIEŃ:
I tydzień PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU
II tydzień W PRZEDSZKOLU!
III tydzień NADESZŁA JESIEŃ
IV tydzień CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ?
Słuchanie fragmentu wiersza „Gdy zamierzasz przejść ulicę” - Wanda Chotomska
Gdy zamierzasz przejść ulicę
1. Na chodniku przystań bokiem.
2. Popatrz w lewo bystrym okiem.
3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.
4. Znów na lewo spójrz powoli.
5. Jezdnia wolna - wiec swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie...
Zabawy muzyczno - ruchowe:
"ZUCH" https://www.youtube.com/watch?v=32ui5rhtq1I
"Otwórz - zamknij" https://www.youtube.com/watch?v=re7j8QXth24
"Koła autobusu kręcą się" https://www.youtube.com/watch?v=31WL59DVyTE
Umiejętności dziecka:
- nie przeszkadza w zabawie innym, nie zabiera zabawek
- samodzielnie korzysta z toalety, myje ręce i wyciera je
-zna pomieszczenia przedszkola szatnia, sala, łazienka
- wymienia imiona kolegów i koleżanek
-używa zwrotów grzecznościowych
-rozstaje się bez lęku z rodzicami
-bawi się zabawkami wg ich przeznaczenia
- odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-próbuje malować palcami
- próbuje być samodzielne w szatni
-nie oddala się od nauczyciela
-bawi się zabawkami z innymi dziećmi
-próbuje pokolorować obrazek
-potrafi wyszukać odpowiednią zabawkę
- próbuje zaśpiewać piosenkę z innymi dziećmi,
- wie, jak się zachować w określonych miejscach i sytuacjach
- zna swoich kolegów i koleżanki po imieniu
-bawi się chętnie z innymi
-nazywa zabawki
-używa form grzecznościowych
- stosuje się do zasad panujących w przedszkolu
- próbuje samodzielnie ubrać się i rozebrać
-próbuje śpiewać z innymi
- prosi o pomoc nauczyciela w przypadku trudności
-sprząta po skończonej zabawie
-próbuje śpiewać
-wykonuje polecenie nauczyciela
-wymieni części ciała
- ma poczucie bezpieczeństwa
- zwraca się z prośbą do osoby dorosłej w momencie, gdy potrzebuje pomocy
- opowiada, co robiło w przedszkolu rodzicom
- wyszukuje obrazki tematyce „ruch uliczny”
-buduje z klocków
-bierze udział w zabawie ruchowej
- porusza się po drodze tylko z osobą dorosłą
-stosuje się do poleceń wzrokowych
-chętnie koloruje
- bawi się w miejscach bezpiecznych
- zna podstawowe kolory (żółty, niebieski)
- rozpoznaje wybrane znaki drogowe
- wskazuje uczestników ruchu drogowego (piesi, kierowcy)
-rozpoznaje dźwięki
- bierze czynny udział w zabawie
-rozpoznaje pojazdy
-wykonuje polecenia nauczyciela
-naśladuje odgłosy pojazdów
-nazywa poszczególne pojazdy
-buduje z klocków domki, ulice
- rozpoznaje różnego typu pojazdy
-wskazuje na obrazkach określone pojazdy
-ustawia się szeregu
-wspólnie wykonuje pracę plastyczną
-stara się kolorować wg wzoru
- widzi różnice w kształtach liści i ich barwie
-uczestniczy w zabawie
-zbiera kolorowe liście
- nazywa kolory
- stara się wykonać ćwiczenie oddechowe
- zna właściwości fizyczne liści
- zauważa różnice (liście drzew iglastych i liściastych)
- dostrzega zmiany zachodzące w świecie roślin jesienią
- rozpoznaje zielony kolor
-w sposób bezpieczny korzysta z urządzeń ogrodowych
-zbiera rozrzucone szyszki
- rozpoznaje niektóre drzewa liściaste po liściach lub owocach
-nazywa dary jesieni ułożone w kąciku przyrody
-ozdabia rysunek
- rozpoznaje na ilustracjach drzewa
-układa obrazek w całość
- słucha poleceń do zabawy
- nazywa mijane drzewa
-zbiera liście na bukiet
-rozpoznaje i nazywa niektóre kolory
-szuka znanych drzew
-wykonuje skłony
-przelicza liczebnikami głównymi
-rysuje kredą
- poznaje owoce po smaku i zapachu
-dzieli owoce na jabłka, śliwki, gruszki
- nazywa przyniesione owoce
-określa ich wielkość
-odgaduje jakiego owocu brakuje
-nazywa owoce
-określa rodzaj soku
- je z chęcią owoce ze świadomością, że są źródłem witamin
-myje ręce przed spożywaniem owoców
- spożywa tylko umyte owoce
-rozpoznaje drzewa owocowe
-otacza pętlą ulubiony sok
-odtwarza ruchy nauczyciela
-bawi się zgonie z innymi
-wie, ze owoce są zdrowe
- rozpoznaje bębenek i grzechotkę
-próbuje grać na tych instrumentach
-potrafi wykonać papierową kulę
-próbuje rzucić do celu
-składa obrazek z części
- rozpoznaje i nazywa owoce za pomocą zmysłów
- wypowiada się na forum grupy
-próbuje rozwiązywać zagadki