Logo szkoły

67-222 Jerzmanowa

ul. Obiszowska 25

Tel: 724-846-572

TEMATYKA CYKLICZNA

         Tematyka cykliczna :

  1. Coraz bliżej gwiazd
  2. Za zimową szybą
  3. Serce dla Babci i Dziadka.
  4. Kim będę.

 

 

 

                                                                    „ Coraz bliżej gwiazd ”

 Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i porządku podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawach ruchowych
  • doskonalenie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • kształtowanie nawyku kontroli postawy ciała oraz układania ręki podczas kreślenia

OBSZAR EMOCJONALNY

  • doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi emocjami
  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radości z jego odkrywania

OBSZAR SPOŁECZNY

  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • kształtowanie świadomości, że w komunikacji najważniejsza jest chęć porozumienia, które to porozumienie można osiągnąć za pomocą różnorodnych środków przekazu
  • doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii
  • kształtowanie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • doskonalenie techniki czytania poprzez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania literami: litery „p”, „P”, wyrazy do globalnego czytania związane z wprowadzanymi literami
  • kształtowanie pojęcia liczby „osiem", poznanie cyfry 8
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 8
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów
  • kształcenie umiejętności układania i odczytywania zapisów matematycznych
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematem
  • rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych
  • stymulowanie swobodnej aktywności poznawczej poprzez zabawy w kąciku tematycznym, oglądanie książek, ilustracji, modeli powietrznych środków transportu itp.

 

 

                                                              „  Za zimową szybą ”

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami np. zimna
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu wolnego zimą

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do odróżniania emocji, nazywania ich oraz do rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną
  • kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych
  • wdrażanie do stosowania właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innych, odpowiedni ton i natężenie głosu
  • doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania podczas rozgrywek sportowych

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia treści i emocji
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo - skutkowych, prawidłowości podczas uczestniczenia w zabawach badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się poprawnego pod względem artykulacyjnym i gramatycznym
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania liter, doskonalenie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów z poznanych liter
  • wdrażanie do recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenia głosu
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • kształtowanie pojęcia stałości długości
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, poznanie znaku: „–”
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi (cyfry, znaki: „+”, „–”, „=”)
  • kształtowanie umiejętności układania i rozwiązywania zadań tekstowych

                                                                   „ Serce dla babci i dziadka ”

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowania miłej atmosfery
  • wdrażanie do systematycznego udziału w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, w zajęciach gimnastycznych
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
  • doskonalenie umiejętności dostosowywania napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie umiejętności odróżniania zachowań nagannych od pozytywnych
  • wdrażanie do uważnego słuchania podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
  • kształtowanie umiejętności dokonywania oceny postępowania swojego i innych z zastosowaniem odpowiednich określeń

OBSZAR SPOŁECZNY

  • zachęcanie do poznawania historii własnej rodziny
  • kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
  • kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów
  • kształtowanie umiejętności wyjaśniania swojej przynależności do rodziny
  • kształtowanie umiejętności respektowania indywidualnych potrzeb innych osób

OBSZAR POZNAWCZY

  • kształcenie umiejętności wypowiadania się, zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące rodziny
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo - skutkowych
  • utrwalanie kształtów liter poprzez działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „s”, „S”
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania symetrii we wzorach, figurach geometrycznych
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • doskonalenie rozumienia pojęcia stałości ilości nieciągłych
  • rozwijanie zdolności porządkowania, klasyfikowania, przyporządkowywania
  • rozwijanie aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej

 

                                                                           „ Kim będę ”

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY

  • wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, świadomość ruchów całego ciała
  • kształtowanie potrzeby systematycznego udziału w aktywnościach sportowych
  • umożliwianie systematycznego uczestniczenia w zabawach ruchowych, w tym w zabawach na powietrzu

OBSZAR EMOCJONALNY

  • budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie
  • wdrażanie do odpowiedniego zachowania w sytuacji napięć – czekania na swoją kolej, rywalizacji sportowej
  • wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych

OBSZAR SPOŁECZNY

  • integrowanie zespołu podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • budowanie świadomości, że siła fizyczna i bogactwo nie stanowią o sukcesie, szczęściu i wartości człowieka
  • kształtowanie umiejętności oceny zachowań jako pozytywnych bądź negatywnych

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
  • wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu
  • kształtowanie umiejętności opowiadania wysłuchanej historii
  • doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych z różnych materiałów według instrukcji słownych
  • doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, wyrażania opinii i ocen, uzasadniania ich
  • kształtowanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć