MAJ
2024-04-20
Tematyka cykliczna:
1. Biało-czerwony maj
2. Podróże po Europie
3. Wiosenne barwy i dźwięki
4. W rodzinnym kręgu
Biało-czerwony maj
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
wdrażanie do systematycznego uczestnictwa w organizowanych zabawach ruchowych i przestrzegania zasad zapewniających bezpieczeństwo
doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji
doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalenie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
kształtowanie umiejętności opisywania emocji towarzyszących codziennym zdarzeniom, kontaktom z innymi ludźmi, z przyrodą, ze sztuką
kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacji porażki i sukcesu innych
kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz pozytywnego stosunku do zdarzeń
OBSZAR SPOŁECZNY
kształtowanie postawy szacunku, akceptacji, tolerancji i życzliwości wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku, uwrażliwianie na ich potrzeby
kształtowanie świadomości przynależności narodowej i pełnienia różnych ról społecznych
kształtowanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą
OBSZAR POZNAWCZY
doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas przeprowadzania doświadczeń badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
wdrażanie do kontrolowania poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, gramatycznym oraz podejmowania prób samodzielnej poprawy błędów
kształtowanie umiejętności czytania – poznanie liter „f”, „F”
kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flagi, godła i hymnu
kształtowanie umiejętności śpiewania hymnu państwowego, z zachowaniem właściwej postawy ciała, zaznajamianie z sytuacjami, w których jest grany hymn państwowy
kształtowanie umiejętności porównywania cech wielkościowych przedmiotów
doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni
kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań matematycznych za pomocą symboli matematycznych
kształtowanie znajomości wybranych monet i banknotów, znaczenia pieniędzy w życiu codziennym
kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, moje miasto, mój region, mój kraj
Podróże po Europie
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
wdrażanie do wykonywania ćwiczeń zgodnie z pokazanym sposobem lub instrukcją słowną, zgodnego współdziałania podczas zabaw ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
doskonalenie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną
doskonalenie umiejętności wyrażania trafnych ocen odnoszących się do wartości drugiego człowieka niezależnie od jego statusu materialnego, wyglądu czy sprawności
kształtowanie postawy tolerancji i życzliwości wobec odrębności narodowych, odmienności w wyglądzie lub sprawności różnych ludzi
OBSZAR SPOŁECZNY
doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole, odpowiedniego posługiwania się sztućcami podczas posiłków
kształtowanie umiejętności nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków
kształtowanie umiejętności przygotowywania posiłków z przestrzeganiem zasad higieny i bezpieczeństwa
kształtowanie postawy szacunku wobec odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
doskonalenie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
OBSZAR POZNAWCZY
wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych
doskonalenie umiejętności ilustrowania zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną
kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć
doskonalenie umiejętności opisywania obrazków, doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
poszerzanie wiedzy o Unii Europejskiej i krajach członkowskich
doskonalenie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni
Wiosenne barwy i dźwięki
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
wdrażanie do podejmowania aktywności ruchowej
doskonalenie koordynacji ruchowej
kształtowanie gotowości do podjęcia systematycznej nauki pisania
doskonalenie sprawności dłoni, kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego
OBSZAR EMOCJONALNY
rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
rozwijanie umiejętności podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacji napięć
doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji oraz wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i rówieśników podczas zabawy
doskonalenie umiejętności współpracy z uwzględnieniem potrzeb wszystkich członków grupy
doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników
OBSZAR POZNAWCZY
wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
wzbudzanie zainteresowań czytelniczych
kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, dopełniania
doskonalenie umiejętności dostrzegania, kontynuowania rytmów i przekładania ich na inne reprezentacje
utrwalenie poznanych liter i cyfr
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
rozwijanie zainteresowań i umiejętności plastycznych
poszerzanie wiedzy o roślinach łąkowych
doskonalenie umiejętności rozpoznawania roślin
poszerzanie wiadomości o zwierzętach związanych z łąką
doskonalenie umiejętności rozpoznawania ptaków zamieszkujących Polskę
W rodzinnym kręgu
Cele ogólne OBSZAR FIZYCZNY • doskonalenie umiejętności sprawnego przebierania się, wiązania sznurowadeł • doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole, sprzątania po posiłku • wdrażanie do prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu w sytuacjach codziennych i podczas okazjonalnych poczęstunków • doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych OBSZAR EMOCJONALNY • kształtowanie umiejętności dostrzegania odmienności i niepowtarzalności każdej osoby • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, wyrażania ich w akceptowany społecznie sposób • kształtowanie umiejętności zachowywania się adekwatnie do sytuacji podczas kontaktów z innymi osobami, liczenia się z ich uczuciami i potrzebami OBSZAR SPOŁECZNY • poszerzanie wiedzy o rodzinie pochodzenia: jej tradycjach, historii, członkach i pełnionych przez nich rolach społecznych • doskonalenie rozumienia obowiązków członków rodziny i konieczności ich wypełniania • kształtowanie postawy szacunku, życzliwości i tolerancji wobec osób w najbliższym otoczeniu, świadomości własnych praw oraz praw innych • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich zachowań • doskonalenie umiejętności wspierania rówieśników w sytuacjach, kiedy tego potrzebują • kształtowanie umiejętności zachowania w kontakcie z nieznajomym OBSZAR POZNAWCZY • kształtowanie umiejętności tworzenia oraz czytania wyrazów zbudowanych z poznanych liter • doskonalenie umiejętności prezentowania wierszy • doskonalenie umiejętności odtwarzania według wzoru oraz układania własnych kompozycji • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby, w tym rozumienia efektu przesunięcia i obrotu • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym • doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: „+”, „–”, „=” • poszerzanie wiedzy na temat zawodów
|